Testy A/B

Na początek trochę teorii...

Testy A/B polegają na równoczesnym utrzymywaniu dwóch wersji tego samego serwisu internetowego i sprawdzenia, która z tych wersji lepiej spełnia założony cel.

W przypadku wykorzystania tej metody testów użytkownicy zazwyczaj nie wiedzą, że ich działania są testowane. Badanie takie wykonuje się na wszystkich lub na części rzeczywistych użytkowników witryny. Dzięki temu wyniki badań są wiarygodne i mogą być istotne statystycznie.


Przygotowanie testów A/B

Przed rozpoczęciem testów A/B w witrynie należy określić jakie elementy będą badane oraz warunki, od których uzależniona będzie decyzja, czy test zakończył się sukcesem.

Należy zatem określić jaki cel ma spełniać witryna.

Po określeniu celu należy przygotować wersje witryny, które podlegać będą testowaniu oraz zaimplementować kod, który pozwoli na uruchomienie eksperymentu i zebranie wyników badań.


Przykładowe pakiety

Pakiet podstawowy testu A/B

  • 3 testowane elementy,
  • 1 cykl testów,
od 2000 zł

Pakiet rozszerzony testu A/B

  • 6 testowanych elementów,
  • 2 cykle testów,
od 4000 zł

Pakiet z gwarancją

  • Nieograniczona liczba elementów testowanych,
  • testujemy tak długo, aż osiągniemy zamierzony efekt,
  • Gwarancja wzrostu konwersji o przynajmniej 10 %
  • Jeśli Twoja witryna jest już idealna i konwersja nie wzrośnie – nic nie zapłacisz!
od 8000 zł

Zapytaj o testy A/B i dowiedz się więcej

Formularz kontaktowy





Dane kontaktowe


ITZEN.pl
biuro@itzen.pl
724 426 797


Lub czytaj dalej...

Co można testować?

Tak naprawdę prawie wszystko – treści, wygląd, szybkości działania, logika działania i wiele innych.

Przykłady dla sklepu internetowego:

  • układ widoku koszyka
  • kolorystyka przycisków w koszyku,
  • umożliwienie zakupów bez rejestracji,
  • wygląd przycisku dodania do koszyka,
  • wygląd karty produktu,
  • zmiana zdjęć produktu,
  • zmiana opisu produktu itd.

Jak wybrać element do testów A/B?

Przy wyborze testowanych elementów można wesprzeć się danymi statystycznymi na temat witryny.

Jeśli np. strona koszyka ma duży odsetek wyjść, to można przetestować zmianę wyglądu koszyka.

Jeśli ze wzrostem czasu ładowania strony rośnie współczynnik odrzuceń, można spróbować zmniejszyć czas wczytywania strony.


Zapytaj o testy A/B i dowiedz się więcej




 

Dane kontaktowe

ITZEN.pl
biuro@itzen.pl
722 384 407